De Nederlandse Voorschotbank

Welkom bij de Nederlandse Voorschotbank

De Nederlandse Voorschotbank B.V. is een in consumptief krediet gespecialiseerde financieringsmaatschappij en een dochter van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V.

Bij De Nederlandse Voorschotbank kunt u geen lening meer afsluiten. Wij bedienen alleen nog maar bestaande klanten.

Compensatieplan
Op 6 februari hebben wij de einduitspraak van Commissie van Beroep van Kifid gekregen. We maken goede voortgang met de uitwerking van ons compensatieplan gebaseerd op deze uitspraak. We verwachten dat we u - als in u aanmerking komt voor compensatie - op korte termijn kunnen informeren. U hoeft hiervoor nu niets te doen. U kunt een update over de laatste ontwikkelingen vinden op onze website.
Wij stoppen met doorlopend krediet

Wij zeggen per 1 mei 2020 alle doorlopende kredieten op. Dit betekent niet dat klanten het uitstaande saldo in één keer terug moeten betalen: ze blijven maandelijks hetzelfde bedrag betalen totdat hun schuld volledig is afgelost.

Vragen over uw lening en het coronavirus? We staan voor u klaar!

Door het coronavirus worden in Nederland en in de rest van de wereld rigoureuze maatregelen genomen. Maatregelen die heel veel impact hebben. Niet alleen op uw persoonlijke leven, maar ook op uw financiële situatie. Maakt u zich zorgen over de betaling van uw lening of hebt u vragen? De Nederlandse Voorschotbank begrijpt dat. Daarom staan we voor u klaar! 

Online gegevens inzien via Mijn dossier

Op elk moment uw lening inzien?
Dat kan met een account op Mijn dossier.

Uw voordelen:

  • 24/7 de gegevens van uw lening inzien.
  • gemakkelijk aflossen via iDEAL.
  • eenvoudig uw persoonlijke gegevens aanpassen.

Maak direct een account aan en ervaar het gemak.

Veelgestelde vragen

  • Aanvragen lening
  • Beheren Lening
  • Wijzigingen doorgeven
  • Wanneer hoor ik meer over het compensatieplan?
    Op 6 februari 2020 hebben wij de einduitspraak van de Commissie van Beroep van Kifid gekregen. Hierin worden de uitspraken van januari 2019 bevestigd. Wij werken aan een compensatieplan gebaseerd op deze uitspraken. In de komende periode maken wij het plan definitief. Zodra wij zo ver zijn, informeren wij u, als u in aanmerking komt voor compensatie. U hoeft hiervoor nu niets te doen. U kunt een update over de laatste ontwikkelingen vinden op onze website.
  • Ik heb een doorlopend krediet dat al ingelost en beëindigd is. Kom ik toch in aanmerking voor compensatie?
    Ja, klanten met een beëindigd doorlopend krediet kunnen ook in aanmerking komen voor compensatie.
  • Hoe vraag ik een lening aan?
    U kunt geen nieuwe lening meer afsluiten bij De Nederlandse Voorschotbank. Uw adviseur helpt u graag bij het zoeken naar een alternatief. U kunt bijvoorbeeld terecht bij onze zusterorganisatie Interbank. Kijk voor meer informatie op www.interbank.nl.
  • Ik heb begrepen dat het niet langer mogelijk is om nieuwe leningen af te sluiten bij De Nederlandse Voorschotbank. Ik heb al een lening bij De Nederlandse Voorschotbank. Wat betekent dit voor mij?
    Er verandert niets voor u. Uw lening blijft gewoon doorlopen. Onze afdeling Klantenservice staat nog steeds voor u klaar. Natuurlijk kunt u met vragen ook terecht bij uw adviseur.
  • Hoe vraag ik een Mijn dossier-account aan?

    Iedereen die een lening heeft bij De Nederlandse Voorschotbank kan een account aanvragen voor de selfservice-omgeving Mijn dossier. Alleen als u een zakelijk krediet hebt, is dit niet mogelijk.
    Dit kunt u als volgt doen: 

    1. Ga naar Mijn dossier en klik op ‘Account aanmaken’. Vul het online formulier in en klik op ‘Volgende’. U ontvangt dan een e-mail met de vervolgstappen.
    2. Om in te loggen, hebt u een wachtwoord nodig. Dit ontvangt u bij een overboeking van € 0,01 naar uw bankrekening, die u binnen 1 werkdag ontvangt. In de omschrijving van deze overboeking staat uw wachtwoord.
    3. Ga opnieuw naar Mijn dossier en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
    4. U kunt altijd en overal gebruikmaken van Mijn dossier. Beheer nu zelf uw lening.
     
  • Wat kan ik zelf doen met Mijn dossier?

    Met Mijn dossier kunt u zelf online uw financiële zaken in orde maken. U kunt bijvoorbeeld:

    • De status van uw lening bekijken en wijzigingen doorgeven.
    • Geld opnemen (als u een doorlopend krediet hebt).
    • Kosteloos een extra bedrag aflossen via iDEAL.
    • Uw rekeningoverzicht bekijken.
    • Uw maand- en/of jaaroverzicht downloaden.
  • Op welke manier kan ik extra aflossen?

    U kunt op twee manieren een betaling aan De Nederlandse Voorschotbank doen:

    • U kunt het geld overmaken naar bankrekeningnummer NL 13 ABNA 0747 475 245, ten name van De Nederlandse Voorschotbank B.V. in Amsterdam. Vergeet niet hierbij uw overeenkomstnummer te vermelden. Voor betalingen vanuit het buitenland hebt u ook een BIC nodig: ABNANL2A.
    • U kunt betalen via iDEAL. Ga hiervoor naar de iDEAL-pagina van De Nederlandse Voorschotbank. Vul uw gegevens in en klik op ‘Betalen’. Daarna komt u in de iDEAL-betaalomgeving. De rest wijst zich vanzelf.

    Let op: boetevrij extra aflossen kan alleen als u een Doorlopend Krediet hebt. In andere gevallen kost dit geld. De hoogte van de boete is wettelijk gemaximeerd.

  • Waarom kan ik geen geld opnemen?

    Per 1 mei 2020 kunt u geen geld meer opnemen uit uw doorlopend krediet. Wij hebben per 1 mei 2020 alle doorlopende kredieten opgezegd, omdat wij er als financiële instelling voor willen zorgen dat onze klanten kunnen uitkijken naar een toekomst zonder schulden. Met andere woorden: dat kredieten niet doorlopen, maar worden afbetaald en de rentekosten lager zijn.

    Verwacht u problemen omdat u geen geld meer kunt opnemen uit uw krediet? U kunt ons bellen op het gratis telefoonnummer 0800-00 56. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 uur en 18.00 uur en op zaterdag tussen 10.00 uur en 17.00 uur. Wij helpen u graag!

  • Hoe kan ik mijn rekeningoverzicht bekijken?

    Klanten met een Doorlopend Krediet ontvangen maandelijks omstreeks de 24e dag van de maand een maandoverzicht en één keer per jaar een jaaropgave.

    Klanten met een Persoonlijke Lening ontvangen één keer per jaar een jaaropgave.

  • Hoe kan ik een (schriftelijk) inlossaldo opvragen?
    U kunt het inlossaldo opvragen door een brief te sturen naar De Nederlandse Voorschotbank, Klantenservice, Postbus 855, 1000 AW Amsterdam. U kunt ook een mail sturen naar info@denederlandsevoorschotbank.nl. Ook is het mogelijk een inlossaldo op te vragen via uw financieel adviseur.
  • Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
    U kunt via een formulier uw adres wijzigen. Klik hier.
  • Hoe kan ik een overlijden doorgeven?
    Een melding van overlijden kunt u per post of via een e-mail aan ons doorgeven. Bij dit verzoek moet een kopie van de overlijdensakte worden bijgevoegd. Een melding van overlijden moet binnen 12 maanden na het overlijden aan ons zijn doorgegeven. Wij streven ernaar u binnen 10 werkdagen schriftelijk te informeren over de afwikkeling van de kredietovereenkomst.
  • Hoe kan ik mijn kredietovereenkomst beëindigen?
    U kunt uw kredietovereenkomst beëindigen door een brief te sturen naar De Nederlandse Voorschotbank B.V., postbus 855, 1000 AW AMSTERDAM of een e-mail te sturen naar info@denederlandsevoorschotbank.nl.
  • Hoe snel worden mijn verzoeken/wijzigingen behandeld?
    Wij streven ernaar om uw verzoeken/wijzigingen binnen 5 werkdagen af te handelen.
  • Is uw situatie gewijzigd?

    Hebt u een doorlopend krediet? Dan hebt u een lening die veel flexibiliteit biedt. Zo kunt u tijdens de looptijd geld dat u hebt afgelost, steeds opnieuw opnemen tot aan de kredietlimiet. Het is wel belangrijk dat u voor ogen houdt dat u de lening op een bepaald moment moet terugbetalen. Daarom neemt uw financieel adviseur gedurende de looptijd van een doorlopend krediet op bepaalde momenten contact met u op om uw persoonlijke en financiële situatie opnieuw te beoordelen. Dit is nodig om te controleren of uw huidige lening nog goed aansluit. Geef veranderingen in uw persoonlijke situatie – denk aan gezinsuitbreiding of een verhuizing – daarom altijd direct aan uw financieel adviseur door.

    Wat wordt er van u verwacht?

    Om uw lening opnieuw te kunnen beoordelen, zijn de volgende documenten nodig:

    • uw meest recente loonstrook of - als u een uitkering hebt - de laatste uitkeringsspecificatie die u hebt ontvangen. Bent u zelfstandig ondernemer? Dan hebben wij uw jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar nodig.
    • een kopie van het meest recente volledige bankafschrift met uw inkomsten en lasten. (Zie de toelichting hieronder.)

    Hebt u de lening samen met iemand anders? Dan zijn deze documenten van u allebei nodig. Het is belangrijk dat u de documenten volledig aanlevert. Des te sneller krijgt u de uitslag van de herbeoordeling.

    De gevraagde stukken kunt u opsturen naar uw financieel adviseur. De benodigde gegevens vindt u op uw maandoverzicht. Vermeld altijd uw contractnummer. Ook dit vindt u op uw maandoverzicht. U ontvangt vervolgens zo snel mogelijk een reactie.

    Hoe gaat het verder?

    Als uw financieel adviseur de gevraagde documenten heeft ontvangen, start hij met de herbeoordeling van uw lening. Ook voert hij een BKR-toetsing uit. Hij informeert u zo snel mogelijk over de uitslag:

    • Past uw lening nog steeds bij uw financiële situatie, dan blijft die gewoon doorlopen.
    • Past uw lening niet meer bij uw financiële situatie, dan zet uw financieel adviseur de opnamemogelijkheid van uw lening stop. Dit betekent dat u geen geld meer kunt opnemen. Vervolgens kijkt hij samen met u naar een passende oplossing.
  • Kan ik het nummer van mijn tegenrekening aanpassen?
    Dat kan alleen schriftelijk. U moet hierbij een kopie van een bankafschrift/bankpas, een kopie van de voor- én achterkant van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) en een brief met originele handtekening meesturen. Als er sprake is van twee contractanten, moeten beiden het verzoek ondertekenen en een kopie van het legitimatiebewijs aanleveren. U kunt hiervoor een verzoek sturen naar De Nederlandse Voorschotbank, Klantenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam.
  • Kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?
    Een verhoging én een verlaging van uw termijnbedrag moet u schriftelijk of per e-mail bij ons aanvragen.
  • Waar moet het bankafschrift aan voldoen?
    Stuur uw financieel adviseur het meest recente volledige bankafschrift met uw inkomsten en lasten toe. Het gaat om een afschrift van 1 hele maand, met tenaamstelling, begin- en eindsaldo en alle bij- en afschrijvingen. Selecties of doorhalingen zijn niet toegestaan.
  • Binnenkort met pensioen?

    Gaat u binnenkort met pensioen? Download dan via www.mijnpensioenoverzicht.nl het overzicht met uw inkomsten vanaf uw AOW-leeftijd. Zie hieronder de instructie.

    Instructie pensioenoverzicht downloaden

    • Ga naar www.mijnpensioenoverzicht.nl
    • Kies voor ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’, log in met DigiD en haal uw gegevens op.
    • Vul uw levenssituatie in en kies voor ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’.
    • Ga naar ‘Mijn pensioen straks’.
    • Ga naar het menu rechtsboven en kies voor ‘Download uw pensioenoverzicht.’

Contactgegevens

De Nederlandse Voorschotbank B.V. beschikt over een vergunning voor het aanbieden van consumptief krediet en staat daarmee onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten.

De Nederlandse Voorschotbank is bij de AFM geregistreerd onder nummer 12009786. Het KvK-nummer is 34212907. Daarnaast zijn wij lid van de Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN).

De Nederlandse Voorschotbank B.V.
Postbus 855, 1000 AW Amsterdam
Telefoon: (020) 312 52 50
info@denederlandsevoorschotbank.nl

Contactformulier

Wilt u contact opnemen met De Nederlandse Voorschotbank? Vul dan het onderstaande contactformulier in. Wij zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.