Intermediaire Voorschotbank

Welkom bij intermediaire voorschotbank

Intermediaire Voorschotbank B.V is een in consumptief krediet gespecialiseerde financieringsmaatschappij en een dochter van Crédit Agricole Consumer Finance Nederland B.V.

Bij Intermediaire Voorschotbank kunt u geen lening meer afsluiten. Wij bedienen alleen nog maar bestaande klanten.

 

Vragen over uw lening?

Hebt u vragen over uw lening bij Intermediaire Voorschotbank? Dan helpt uw adviseur u graag verder. Daarnaast kunt u ook terecht bij onze afdeling Klantenservice. Onze medewerkers zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur op telefoonnummer (020) 660 84 44.

Veelgestelde vragen

  • Aanvragen Lening
  • Beheren Lening
  • Wijzigingen doorgeven
  • Hoe vraag ik een lening aan?
    U kunt geen nieuwe lening meer afsluiten bij Intermediaire Voorschotbank. Uw adviseur helpt u graag bij het zoeken naar een alternatief. U kunt bijvoorbeeld terecht bij onze zusterorganisatie Interbank. Kijk voor meer informatie op www.interbank.nl.
  • Ik heb begrepen dat het niet langer mogelijk is om nieuwe leningen af te sluiten bij Intermediaire Voorschotbank. Ik heb al een lening bij Intermediaire Voorschotbank. Wat betekent dit voor mij?
    Er verandert niets voor u. Uw lening blijft gewoon doorlopen. Onze afdeling Klantenservice staat nog steeds voor u klaar. Natuurlijk kunt u met vragen ook terecht bij uw adviseur.
  • Hoe vraag ik een Mijn dossier-account aan?

    Iedereen die een lening heeft bij Intermediaire Voorschotbank kan een account aanvragen voor Mijn dossier. Alleen als u een zakelijk krediet hebt, is dit niet mogelijk.
    Dit kunt u als volgt doen:

    1. Ga naar Mijn dossier en klik op ‘Account aanmaken’. Vul het online formulier in en klik op ‘Volgende’. U ontvangt dan een e-mail met de vervolgstappen.

    2. Om in te loggen, hebt u een wachtwoord nodig. Dit ontvangt u bij een overboeking van € 0,01 naar uw bankrekening, die u binnen 1 werkdag ontvangt. In de omschrijving van deze overboeking staat uw wachtwoord.

    3. Ga opnieuw naar Mijn dossier en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

    4. U kunt altijd en overal gebruikmaken van Mijn dossier. Beheer nu zelf uw lening.

  • Wat kan ik zelf doen met Mijn dossier?

    Met Mijn dossier kunt u zelf online uw financiële zaken in orde maken. U kunt bijvoorbeeld:

    • De status van uw lening bekijken en wijzigingen doorgeven.
    • Geld opnemen (als u een doorlopend krediet hebt).
    • Kosteloos een extra bedrag aflossen via iDEAL.
    • Uw rekeningoverzicht bekijken.
    • Uw maand- en/of jaaroverzicht downloaden.
  • Op welke manier kan ik extra aflossen?

    U kunt op drie manieren een betaling aan Intermediaire Voorschotbank B.V. doen:

    • U kunt het geld overmaken naar bankrekeningnummer NL25 ABNA 0747 4798 79 (IBAN-nummer) ten name van Intermediaire Voorschotbank B.V. in Amsterdam. Vergeet niet hierbij uw overeenkomstnummer te vermelden. Bij betalingen vanuit het buitenland hebt u ook de BIC nodig: ABNANL2A.
    • Telefonische overboeking is ook mogelijk naar rekeningnummer NL25 ABNA 0747 4798 79 (IBAN-nummer) ten name van Intermediaire Voorschotbank B.V. in Amsterdam, onder vermelding van het overeenkomstnummer.
    • U kunt betalen via iDEAL. Ga hiervoor naar de iDEAL-pagina van de Intermediaire Voorschotbank. Vul uw gegevens in en klik op ‘Betalen’. Daarna komt u in de iDEAL-betaalomgeving. De rest wijst zich vanzelf.

    Let op: boetevrij extra aflossen kan alleen als u een Doorlopend Krediet hebt. In andere gevallen kost dit geld. De hoogte van de boete is wettelijk gemaximeerd.

  • Hoe kan ik geld opnemen?

    Wilt u geld opnemen uit uw doorlopend krediet? Dat kan via uw persoonlijke Mijn dossier-account.

    Hebt u nog geen Mijn dossier-account?
    Maak dit dan vandaag nog aan via https://mijn.intermediairevoorschotbank.nl en profiteer van 24/7 inzicht in uw lening. Oók via uw mobiele telefoon.

  • Hoe kan ik mijn rekeningoverzicht bekijken?

    Klanten met een doorlopend krediet ontvangen maandelijks omstreeks de 24e dag van de maand een maandoverzicht en één keer per jaar een jaaropgave.

    Klanten met een persoonlijke lening ontvangen één keer per jaar een jaaropgave.

  • Hoe kan ik een (schriftelijk) inlossaldo opvragen?
    U kunt het inlossaldo opvragen door een brief te sturen naar Intermediaire Voorschotbank, Klantenservice, Postbus 855, 1000 AW Amsterdam. U kunt ook een mail sturen naar info@intermediairevoorschotbank.nl. Ook is het mogelijk een inlossaldo op te vragen via uw tussenpersoon.
  • Is het mogelijk om mijn termijnbetaling uit te stellen?

    Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om tijdelijk uw termijnbetaling uit te stellen. Dit noemen we een Pass Over Kaart. Voldoet u aan de voorwaarden, dan kunt u dit telefonisch, schriftelijk of via e-mail aanvragen.

    Met de Pass Over Kaart kunt u twee keer per jaar de betaling van uw termijnbedrag uitstellen. Prettig als u tijdelijk behoefte hebt aan wat extra financiële ruimte. Denk aan de dure decembermaand of de vakantieperiode. Natuurlijk moet u deze maand wél rente betalen over het uitstaande saldo. Daardoor loopt uw lening langer door en betaalt u meer voor uw lening.

    U komt alléén in aanmerking voor een Pass Over Kaart als u op tijd betaalt en geen betalingsachterstand hebt. U ontvangt de twee Pass Over Kaarten elk jaar in oktober. Ze zijn geldig van november tot en met december van het jaar erna.

    Pass Over Kaart voorwaarden: 

    • U betaalt een maandtermijn van 1,5% of 2% van de kredietlimiet.
    • De Pass Over kaart moet voor de 10e dag van de aangegeven maand bij Intermediaire Voorschot Bank binnen zijn.
    • U kunt de Pass Over Kaart maximaal 2 keer per jaar gebruiken.
    • Het is niet toegestaan meerdere maanden achter elkaar een betaling te verschuiven.
    • U kunt de Pass Over Kaart niet gebruiken bij betalingsachterstanden, loonbeslag of blokkades.
    • Uw opneembaar saldo bedraagt minimaal € 30.
    • De Pass Over Kaart is persoonlijk en alleen geldig voor het vermelde contractnummer.
    • U zorgt er zelf voor dat eventuele periodieke betaalopdrachten bij uw bank eenmalig worden stopgezet.
    • Het uitstaande saldo wordt verhoogd met de verschuldigde rente.
     
  • Hoe kan ik mijn kredietovereenkomst beëindigen?
    U kunt uw kredietovereenkomst beëindigen door een brief te sturen naar Intermediaire Voorschotbank B.V., postbus 855, 1000 AW AMSTERDAM of een e-mail te sturen naar info@intermediairevoorschotbank.nl.
  • Hoe snel worden mijn verzoeken/wijzigingen behandeld?
    Wij streven ernaar om uw verzoeken/wijzigingen binnen 5 werkdagen af te handelen.
  • Hoe kan ik een overlijden doorgeven?
    Een melding van overlijden kunt u per post of via een e-mail aan ons doorgeven. Bij dit verzoek moet een kopie van de overlijdensakte worden bijgevoegd. Een melding van overlijden moet binnen 12 maanden na het overlijden aan ons zijn doorgegeven. Wij streven ernaar u binnen 10 werkdagen schriftelijk te informeren over de afwikkeling van de kredietovereenkomst.
  • Kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?
    Een verhoging én een verlaging van uw termijnbedrag moet u schriftelijk of per e-mail bij ons aanvragen.
  • Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
    U kunt uw adres wijzigen via dit formulier. Klik hier.
  • Kan ik het nummer van mijn tegenrekening aanpassen?
    Dat kan alleen schriftelijk. U moet hierbij een kopie van een bankafschrift/bankpas, een kopie van de voor- én achterkant van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) en een brief met originele handtekening meesturen. Als er sprake is van twee contractanten, moeten beiden het verzoek ondertekenen en een kopie van het legitimatiebewijs aanleveren.
    U kunt hiervoor een verzoek sturen naar Intermediaire Voorschotbank, Klantenservice, postbus 855, 1000 AW Amsterdam.
  • Is uw situatie gewijzigd?

    Hebt u een doorlopend krediet? Dan hebt u een lening die veel flexibiliteit biedt. Zo kunt u tijdens de looptijd geld dat u hebt afgelost, steeds opnieuw opnemen tot aan de kredietlimiet. Het is wel belangrijk dat u voor ogen houdt dat u de lening op een bepaald moment moet terugbetalen. Daarom neemt uw financieel adviseur gedurende de looptijd van een doorlopend krediet op bepaalde momenten contact met u op om uw persoonlijke en financiële situatie opnieuw te beoordelen. Dit is nodig om te controleren of uw huidige lening nog goed aansluit. Geef veranderingen in uw persoonlijke situatie – denk aan gezinsuitbreiding of een verhuizing – daarom altijd direct aan uw financieel adviseur door.

    Wat wordt er van u verwacht?

    Om uw lening opnieuw te kunnen beoordelen, zijn de volgende documenten nodig:

    • uw meest recente loonstrook of - als u een uitkering hebt - de laatste uitkeringsspecificatie die u hebt ontvangen. Bent u zelfstandig ondernemer? Dan hebben wij uw jaarcijfers van de afgelopen 3 jaar nodig.
    • een kopie van het meest recente volledige bankafschrift met uw inkomsten en lasten. (Zie de toelichting hieronder.)

    Hebt u de lening samen met iemand anders? Dan zijn deze documenten van u allebei nodig. Het is belangrijk dat u de documenten volledig aanlevert. Des te sneller krijgt u de uitslag van de herbeoordeling.

    De gevraagde stukken kunt u opsturen naar uw financieel adviseur. De benodigde gegevens vindt u op uw maandoverzicht. Vermeld altijd uw contractnummer. Ook dit vindt u op uw maandoverzicht. U ontvangt vervolgens zo snel mogelijk een reactie.

    Hoe gaat het verder?

    Als uw financieel adviseur de gevraagde documenten heeft ontvangen, start hij met de herbeoordeling van uw lening. Ook voert hij een BKR-toetsing uit. Hij informeert u zo snel mogelijk over de uitslag:

    • Past uw lening nog steeds bij uw financiële situatie, dan blijft die gewoon doorlopen.
    • Past uw lening niet meer bij uw financiële situatie, dan zet uw financieel adviseur de opnamemogelijkheid van uw lening stop. Dit betekent dat u geen geld meer kunt opnemen. Vervolgens kijkt hij samen met u naar een passende oplossing.
  • Waar moet het bankafschrift aan voldoen?
    Stuur uw financieel adviseur het meest recente volledige bankafschrift met uw inkomsten en lasten toe. Het gaat om een afschrift van 1 hele maand, met tenaamstelling, begin- en eindsaldo en alle bij- en afschrijvingen. Selecties of doorhalingen zijn niet toegestaan.
  • Binnenkort met pensioen?

    Gaat u binnenkort met pensioen? Download dan via www.mijnpensioenoverzicht.nl het overzicht met uw inkomsten vanaf uw AOW-leeftijd. Zie hieronder de instructie.

    Instructie pensioenoverzicht downloaden

    • Ga naar www.mijnpensioenoverzicht.nl.
    • Kies voor ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’, log in met DigiD en haal uw gegevens op.
    • Vul uw levenssituatie in en kies voor ‘Bekijk mijn pensioenoverzicht’.
    • Ga naar ‘Mijn pensioen straks’.
    • Ga naar het menu rechtsboven en kies voor ‘Download uw pensioenoverzicht.’

Checkjedoorlopendkrediet.nl

Wij willen tevreden klanten die uitzicht hebben op een schuldenvrije toekomst. Hebt u een doorlopend krediet bij ons en bent u niet tevreden? Of wilt u weten wat uw voordelen zijn bij omzetting naar een persoonlijke lening?

Ga dan naar checkjedoorlopendkrediet.nl 

 

Online gegevens inzien via Mijn dossier

Op elk moment uw lening inzien? 
Dat kan met een account op Mijn dossier. 

Uw voordelen:
  • 24/7 de gegevens van uw lening inzien.
  • gemakkelijk aflossen via iDEAL.
  • eenvoudig uw persoonlijke gegevens aanpassen. 

Maak direct een account aan en ervaar het gemak.

Inloggen Mijn dossier

 

Onze producten

Doorlopend Krediet

Persoonlijke Lening

 

Documenten

Formulier Adreswijziging

Wijzigen incassodatum

Wijzigen rekeningnummer

 

Algemene voorwaarden

Bij elke financieringsovereenkomst zijn onze algemene voorwaarden van kracht. Hieronder vindt u een overzicht van de diverse algemene voorwaarden. U kunt ze downloaden in pdf-formaat:

Algemene voorwaarden Doorlopend Krediet

Algemene voorwaarden Persoonlijke Lening

Algemene voorwaarden Mijn Dossier

 

Belangrijke informatie

Klachtenprocedure

Privacy en persoonsgegevens

Contactformulier

Wilt u contact opnemen met Intermediaire Voorschotbank? Vul dan het onderstaande contactformulier in. Wij zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden.

Contact


Intermediaire Voorschotbank B.V. beschikt over een vergunning voor het aanbieden van consumptief krediet en staat daarmee onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten. Intermediaire Voorschotbank is bij de AFM geregistreerd onder nummer 12009766. Het KvK-nummer is 30107877. Daarnaast zijn wij lid van de Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN).


Intermediaire Voorschotbank B.V.
Postbus 855, 1000 AW  Amsterdam
Telefoon: (020) 660 84 44
info@intermediairevoorschotbank.nl