• Over CA CF NL
    • Wie zijn wij?
    • Fraudebeleid
    • Gedragscode
    • Klokkenluidersregeling
    • Pers
    • Bewust Lenen
  • Klanten
  • Partners
  • Werken bij
    • Algemene informatie
    • Vacatures
    • Open sollicitatie
  • Veelgestelde vragen
  • Contact
  1. Home
  2. Klanten
  3. Ribank
  4. Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

Ribank streeft naar tevreden klanten. Daarom stellen wij onze financiële producten met zorg samen. Hebt u toch een klacht over uw product of over de dienstverlening van Ribank? Dan horen we dat graag. U kunt uw klacht schriftelijk indienen. Dit kan door een mail te sturen naar [email protected] of door een brief te sturen naar onze klachtenmanager:

Ribank B.V.
Klachtenmanager
Postbus 855
1000 AW Amsterdam

Welke gegevens hebben wij nodig?

Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen, hebben wij de volgende gegevens van u nodig: 

  • uw naam en adres
  • de omschrijving van uw klacht
  • uw contractnummer
  • de dagtekening van uw klacht

Behandeling door klachtenmanager

Onze klachtenmanager neemt alle klachten in behandeling. Zodra wij uw klacht hebben ontvangen, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging. Tijdens de behandelingsprocedure hebt u de mogelijkheid om uw klacht mondeling toe te lichten. Zodra de klachtenmanager het onderzoek heeft afgerond, ontvangt u een schriftelijke reactie. Daarin staat wat de bevindingen zijn, de eventuele conclusies die Ribank daaraan verbindt én - indien mogelijk - de oplossing van uw klacht. 

Kifid

Is uw klacht niet naar tevredenheid afgehandeld? Dan kunt u binnen drie maanden na behandeling van de klacht door Intermediaire Voorschotbank terecht bij de onafhankelijke Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid):

Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon: (070) 333 8 999
Internet: www.kifid.nl

In plaats van de klacht voor te leggen aan het Kifid, staat het u ook vrij de zaak direct voor te leggen aan de burgerlijke rechter.
Klachten die betrekking hebben op het BKR en die niet naar tevredenheid zijn afgehandeld kunnen binnen twee maanden voorgelegd worden aan de geschillencommissie van het BKR. Verdere informatie kunt u vinden op de website: www.bkr.nl.

  • © Crédit Agricole Consumer Finance Nederland
  • Cookie Instellingen
  • Privacy Statement
  • Disclaimer